Poza domyślną listą statusów dla zamówień, możesz także tworzyć nowe – własne statusy dowolnego typu. Status zamówienia pozwala zamawiającemu sprawdzić stan swojego zamówienia (np. czy jest już w realizacji, czy produkt został wysłany). Specyficzne towary lub bardziej zaawansowane procesy zamówień mogą wymagać stworzenia dodatkowych statusów zamówień. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak to zrobić.
Aby dodać nowy status zamówienia:
- Zaloguj się do Panelu sklepu.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do opcji menu „Konfiguracja -> Sprzedaż -> Statusy zamówień”.
- Kliknij przycisk „Dodaj status”, który znajduje się w górnym lewym rogu ekranu.
- W wyświetlonym formularzu wprowadź nazwę dla tworzonego statusu oraz wybierz jego typ.
- Zaznacz pole „Aktywność” oraz „Wyślij do klienta e-mail o zmianie statusu”, wybierz kolor dla statusu oraz uzupełnij treść wysyłaną w momencie ustawienia tworzonego statusu zamówienia.
- Jeżeli dodatkowo wysyłasz ze sklepu wiadomości w formacie HTML, wprowadź treść również w poniższym polu.
- Kliknij przycisk „Zapisz”, aby utworzyć nowy status dla zamówień.
- Po zapisaniu ustawień, nowy status pojawi się na liście.