Parallels Plesk Panel funkcjonuje w oparciu o klucz licencji. Klucze licencji dla Parallels Plesk Panel posiadają wbudowaną datę ważności. Zostało to wprowadzone, aby zapobiec wszelkim oszustwom i kradzieżom. Oprogramowanie Parallels Plesk Panel sprawdza za pośrednictwem odpowiedniego serwera poprawność danego klucza licencji. Operacja ta jest wykonywana podczas 10-dniowego okresu przed datą wygaśnięcia klucza licencji.
Autor oprogramowania sprawdza w ten sposób czy nie doszło do kradzieży lub czy oprogramowanie jest wykorzystywane zgodnie z Umową Licencyjną Użytkownika. Po poprawnym zweryfikowaniu data ważności jest przedłużana.
Parallels Plesk Panel będzie próbował połączyć się przez protokół TCP/IP z serwerem służącym do sprawdzania zgodności licencji za pomocą portu 5224. Upewnij się, że nie jest on blokowany przez zaporę (firewall).
Jeżeli klucz licencji dla Twojego Parallels Plesk Panel wygasa, to sprawdź zaporę (firewall), a następnie przejdź do opcji menu „Narzędzia i ustawienia” -> „Zarządzanie licencją” i kliknij przycisk „Pobierz zamówiony klucz”. Jeśli operacja nie będzie mogła być wykonana, to skontaktuj się ze sprzedawcą (np. Strefa.pl) lub bezpośrednio z firmą Parallels (jeśli zakupiłeś klucz licencji bezpośrednio w firmie Parallels).
Więcej artykułów, które dotyczą kluczy licencji w Parallels Plesk Panel znajdziesz poniżej:
- Jak zaktualizować klucz licencji próbnej na właściwy klucz licencji?
- Instalacja kluczy licencji dla dodatków w Parallels Plesk Panel
- Jak zaktualizować mój klucz licencji?
- Jak przywrócić poprzednio używany klucz licencji?